כשפותחים משתמש חדש, מגדירים לו ראש קבוצת הרשאות.
ראש הקבוצה יקבע לאילו ישויות במערכת יש למשתמש גישה ולאילו אין, ואילו פעולות הוא יכול לבצע בכל ישות.
הכלי איתו מגדירים את ההרשאות של הקבוצה ,נקרא סייר הרשאות. בנתיב מנהל המערכת > תחזוקת מערכת > הרשאות > סייר הרשאות.
הצעד הראשון שנבצע כדי לטפל במשתמשים והרשאות ,ולאפשר לעובדים לעבוד במערכת, הוא להגדיר קבוצת הרשאות חדשה.
ראשי קבוצות מוקמים במערכת כמשתמשים לכל דבר. המטרה בהקמתם היא לאגד תחתיהם כמה משתמשים תחת מדיניות הרשאות אחת. ניתן, ואף מומלץ, להגדיר ראשי קבוצות כמשתמשים פיקטיביים, למשל, שיווק/רכש/כספים.
משתמש חדש פותחים בעזרת תכנית ייעודית "הוספת משתמש חדש" .בנתיב מנהל המערכת > תחזוקת מערכת > משתמשי מערכת > הוספת משתמש חדש.
יש להשאיר את העמודה הרשאות לפי ריקה, משום שמשתמש זה הוא בעצמו ראש קבוצת הרשאות.
מתן הרשאות לראשי קבוצות
- יש להריץ את התוכנית סייר הרשאות ולבחור באחד מראשי הקבוצות
- הסייר יפתח "עץ" של ישויות בפריוריטי, המקביל לתפריט הראשי של המערכת. יש להגדיר הרשאות עבור כל פעולה אפשרית בתפריט.
ליד כל רכיב מופיע סמלון לתיאור גרפי של רמת ההרשאה המוקצית לישות.
נראה דוגמא:
תפריט חסום במלאו | |
תפריט חסום בחלקו | |
תפריט לקריאה בלבד | |
תפריט פתוח במלואו | |
תפריט פתוח בחלקו |
כאשר תפריט חסום הוא לא יופיע למשתמש במסך , כלומר בדוגמא זו משתמש שנמצא תחת קבוצת הרשאות זו לא יראה בתפריט הראשי את תפריט מכירות ,ניהול מלאי, משאבי אנוש, ניהול משרד וכו'.
תפריט שחציו חסום וחציו פתוח – ניתן לראות את התפריט אך חלקו מוסתר (חסום)
בדוגמא זו – תפריט קשרי לקוחות.
תפריט שפתוח במלואו – ניתן לראות את התפריט במלואו ללא חלקים מוסתרים.
יש לשים לב שלאחר שינויים בהרשאות נלחץ על כפתור השמירה | |
על מנת להעתיק את ההרשאות לקבוצת משתמשים אחרת נלחץ על כפור העתקה בשורה הראשונה של התפריט הראשי. |
ניתן להעתיק למשתמשים ולחברות ובכך לחסוך זמן רב.
לאחר ההעתקה יש לשים לב ללחוץ על שמירה.
הגדרת משתמשים וקשירתם לראשי קבוצות
לאחר הקמת ראשי קבוצות הרשאות, יש לקשר כל משתמש לראש הקבוצה המתאים, כדי שהמשתמש "יירש" את ההרשאות שיוקצו לראש הקבוצה.
- נפתח משתמש חדש בעזרת התוכנית "הוספת משתמש חדש" (ראה מעלה) .
- נכנס למסך משתמשי מערכת ונשלוף את המשתמש החדש.
- בעמודה "ראש קבוצת הרשאות" נמלא את המשתמש ממנו יועתקו ההרשאות.
זקוקים לייעוץ, הטמעה או שירותי תמיכה בתוכנת פריוריטי? אתם מוזמנים לפנות אלינו לפריוריטי גורו ואנחנו נדאג לאפיין, לייעץ, להדריך, לפתח וליישם עבורכם כל תוספת שתצטרכו כדי שהארגון שלכם יעבוד בצורה יעילה ומושלמת.